Férové ceny
V našem eshopu uvádíme u zboží ceny obvyklé na trhu tak, aby byly pro zákazníky jasné a přehledné. Nechceme u zboží uvádět nereálně vysoké původní ceny proto, abychom k nim poté mohli uvést velikou slevu a vytvořit tak dojem výhodnosti. U zboží, kde je uvedena sleva nebo akční cena se jedná o časově limitované akce, např. zaváděcí cena apod. |
Smyslem označení Férové ceny je zpřehlednit a zjednodušit orientaci zákazníka v cenách výrobků a ve slevách, které jsou u nich uváděny. S rozmachem obchodování přes internet a s tím, jak roste nabídka zboží, je pro spotřebitele čím dál složitější se v situaci zorientovat. Nejedná se v tomto případě o rozlišení dobrých, kvalitních prodejců od těch špatných, nekvalitních - to si při troše snahy ověřit umíme. Můžeme si prověřit reference prodejce, můžeme se podívat, zda prodává "z garáže" nebo má stabilní zázemí, svůj kamenný obchod a podobně. Složitější může být zorientovat se v cenách. Zorientovat se v tom, zda uváděné ceny jsou reálné a odpovídají hodnotě výrobku. Nakupování ve slevách je velmi oblíbené. Na tom samo o sobě není nic zvláštního, je přirozené, že chceme nakoupit zboží co nejvýhodněji. Výrobci a obchodníci to vědí, proto jsou ceny mnohdy utvořeny tak, aby vypadaly pro zákazníka co nejlákavěji. U zboží se uvede vysoká původní cena, u které je napsána veliká sleva. Pro zákazníka to vypadá velmi atraktivně, vždyť kdo by nechtěl nakoupit s co největší slevou. Zádrhel je v tom, že cena, která je uváděná jako původní před slevou, jinde než na papíře neexistuje. Všichni obchodníci zboží prodávají za ceny zlevněné. Původní vysoká cena má vytvořit u zákazníka dojem, že si kupuje něco hodnotnějšího a má to levnější jen proto, že je na tento výrobek sleva. Je mnoho výrobců, kteří takto prodávají celý svůj sortiment. Použijte selský rozum a zeptejte se – jak někdo může dlouhodobě prodávat své zboží se slevami 30, 40 i více procent? Buď jsou na zboží nastaveny tak obrovské marže, že i po slevách v řádu desítek procent mají obchodníci slušný zisk nebo ceny, které jsou uváděny jako původní před slevou, jsou uměle navýšeny, aby z nich bylo možné tyto velké slevy poskytnout. V obou případech to ale znamená, že původní cena před slevou neodpovídá realitě, nevyjadřuje skutečnou hodnotu zboží. Neberte tedy takovéto ceny v potaz při porovnávání zboží mezi sebou. Jiná situace je, pokud za akční cenu či se slevou koupíte pouze určitý výrobek z celého sortimentu. Nebo pokud je sleva časově ohraničena. Pak je to v pořádku, protože původní uváděná cena je skutečně cena, které je na trhu obvyklá. |
Doporučení jak ověřit skutečnou hodnotu zboží:
|